Home – Podcasts
En intervju av Christer B Jansson om Säljhinder och framgångsrik försäljning. Intervju av Christer Wikström Pensionsskolan. Idag krävs allt mer av våra säljare i B2B och även B2C De ska ha en hög effektivitet dvs produktivitet multiplicerat med kvalitet. Båda dessa variabler påverkas negativt av fenomenet psykologiska Säljinder dvs, alla tankar, känslor och beteenden som hIndrar mig att skapa kontakt med prospekts eller kund. Det innebär bl a lägre produktivitet men också besök hos prospekt och kund där en affärsmässig kontakt inte uppstår. Säljaren blir en professionell besökare istället för säljare. Denna korta podcast är en introduktion till ämnet.
När sälj är ett hinder – Denna podcast är publicerad hos Säljpodden. I denna podcast berättar Christer B. Jansson om forskningen bakom motvillighet till säljsamtal och ger svaret på varför vissa personer har svårt till att sälja.
Konversation med Anders Wendelheim – Anders Wendelheim. Fil. Dr. i psykologi, Professor emeritus, Psykologiska institutionen, Stockholms universitet. De senaste åren har Anders arbetat med organisationsövergripande förändringsprojekt och ledningsfunktionsutveckling. Det här avsnittet handlar om tillit. Christer B Jansson från Confident Approach intervjuar.
Konversation med Dani Dawodsson Razmgah – Exekutiv managementkonsult med bred erfarenhet av att leda och utveckla komplexa och kunskapsintensiva verksamheter. Van med stora program och projekt där både förändringsledning och kulturförflyttning har varit viktiga komponenter. Christer B Jansson från Confident Approach intervjuar.
Konversation med Åke Strengnell – Kriminalpsykologen som specialiserat sig på att hjälpa offer som är, eller blivit utsatta av psykopater och narcisisster i näringslivet. Arbetar också med mental träning och hjälper människor att läsa andra människor bättre och tränar allt från pokerspelare till headhunters. Intervjuare är Christer B Jansson från Confident Approach.
Konversation med Christer B. Jansson – Christer B. Jansson blev intervjuad av Thomas Jennebo, som är radio journalist och har producerat flera andra podcast inom denna serie.
Konversation med Suzy Dudley – Suzy Dudley: CEO på Behavioural Sciences Research Press, dotter till en av forskarna bakom upptäckten av Säljhinder och hur det stör säljprocesserna i säljorganisationer. Här är fokus mycket på Säljhinder från ”hästens mun” och de senaste forskningsrönen. Säljhinder har vi alla mer eller mindre som yrkesgrupp har säljare minst av det. När det drabbar gemene man kallar vi det kontakthinder och kan du tänka så är denna intervju i Samtal som gör skillnad mycket intressant för både forskare, säljare och gemene man.
Suzys bakgrund är revisor och under sin ledning har företaget växt än mer och är en förebild för många kvinnor och män inte minst i USA.
Konversation med Anders Wennergren – En konversation med Anders Wennergren, tidigare VD på Mercuri Internationl och nuvarande partnet i Quality Sales och Condident Approach. I denna podcast pratar Anders om struktur och saknaden av struktur inom sälj och hur man bygger sälj akademier.
Konversation med Jonathan Farrington – Jonathan har lång erfarenhet av att arbeta med säljutveckling av säljorganisationer. Han har sålt sitt konsultbolag och är idag CEO för Top Sales World och chefredaktör för deras tidning som han startat då han brinner för att utveckla säljorganisationerna i världen. Han säger att 80% av försäljningscheferna är inkompetenta för sin uppgift, bl a beroende hur de tillsätts. Intervjun handlar mycket om synen på säljorganisationen som behöver ändras om företag ska lyckas överleva och nå sina budgetar.
Konversation med Paula Söderström – Paula är ägare och VD för Meant TO Mind. Hon är erfaren konsult och coach som använder Sales Call Reluctance på en vardaligt basis.
Konversation med Daniel Crew – Daniel Crew: Idag ansvarig för försäljning på DHL via sociala media. Dan har varit tränare på DHL för alla säljare och arbetade mycket med säljhinder som vi naturligtvis kommer prata lite om. Naturligtvis mycket om försäljning och inte minst hur borde försäljningschefer agera. Dan konstaterad att på DHL har de haft försäljningschefer som försökt styra via Excel schema, via mail etc. och inget fungerat. Det som fungerar är sambesök med säljarna så du kan coacha dem. Detta samtal som gör skillnad ledde till en artikel från mig på motivation.se med titeln ”Du kan inte coacha från omklädningsrummet.
®Copyright 2021 – Confident Approach AB, All Rights Reserved – Digital created by Digital Island